Fűzfa Péter

Digitális kampányokat menedzsel és felügyel

Fűzfa Péter
20 éve dolgozom a reklámszakmában. A 90-es évek közepén, amikor internet inkább csak az egyetemeken volt elérhető, egy nemzetközi reklámügynökségeknek is dolgozó, nyomdai előkészítéssel foglalkozó stúdió társtulajdonosa, stúdióvezetője voltam. Akkoriban mindenki sajtóhirdetéseket, szórólapokat, óriásplakátokat, POS-eszközöket, tévé- és rádióhirdetéseket gyártatott. Ez volt a reklámipar fősodra. Ugyanakkor egy korabeli mondás szerint a marketingre fordított költségnek a fele ablakon kidobott pénz. Csak azt nem tudjuk, melyik fele az.
.
 Azóta a digitális marketing lényegesen átalakította a reklámok működéséről, hatékonyságáról alkotott fogalmainkat. Ma már nem cél, hanem elvárás annak pontos ismerete, hogy hogyan teljesít egy kampány, annak minden fázisa, eszköze, eleme. Az utóbbi években a Havas Worldwide Budapestnél digitális marketingkampányok tervezését, produkcióját, mendzselését és analízisét felügyelem. Ezen belül az emailmarketing áll hozzám a legközelebb, az elmúlt években sok kampány ment át a kezeim alatt. Azt hiszem, a megfelelő ismeretekkel és gyakorlattal elérhető, hogy a cégek, intézmények, vállalkozások marketingbefektetései hatékonyabban  térüljenek meg.