Reklámszövegíró

Reklámszövegíró

(Legközelebbi kurzus indulás: 2017 október)

Ha már a betűtésztából is verseket írtál a tányér szélére, ha mindig is Te voltál az osztály viccmestere, és ha gyakran javasolják neked, hogy „Ideje leszállj a földre!”, van egy tanácsunk:

Ne tedd!

Fordítsd inkább hasznodra álmodozó jellemedet, és legyél szövegíró!

De hogy lehet bekerülni a reklámszakmába?

A kulcs: a próbamunka

Sajnos lehetnek akármilyen jó ötleteid, ha nincs bemutatható munkád, amivel bizonyíthatnád rátermettséged, addig a kreatív csak egy jól hangzó jelző önéletrajzodban.

A próbamunka egy konkrét reklámkampány, reklámfilm ötlet, óriásplakát, rádió- és sajtóhirdetés, illetve manapság már egyre többször Facebook-os kampány kidolgozásából áll. Ehhez a jó ötleteken túl, ismerni kell a reklám műfaji és formai követelményeit is.

Kiscsoportos, gyakorlatias óráink reklámügynökségi munkamenet szerint épülnek fel. Az iskola minden évben indítja diákjait nemzetközi kreatív versenyeken, így élesben is kipróbálhatod, milyen egy valós brief-re dolgozni.

A képzés végére képes leszel egy teljes kampány szerkezetét átlátni és elkészíteni, és ami a legfontosabb…

…lesz saját bemutatkozó portfóliód!

Kompetenciák, melyekkel rendelkezni fogsz, ha nálunk tanulsz:

  • Brief-ek értelmezése
  • Kreatív koncepciók futószalagos gyártása
  • Együttműködés a grafikus és médiás kollégákkal
  • Tökéletes eligazodás a digitális térben is
  • Kreatív szövegírás (szlogenek, pr-cikkek, hírlevelek…)
  • Ötleteid megnyerő prezentálása
  • Aktuális trendek követése
  • Hiteles, valódi insight-ok megtalálása
  • Esettanulmányok készítése

A kurzusok kiscsoportban, min. 5, max. 12 fővel indulnak, magyar, illetve zömében angol nyelven.

Kipróbálnád magad más területen is?

Social media manager

Workshopok felépítése:

A foglalkozás első felében a meghívott szakértő/ előadó esettanulmányokon, valós munkákon keresztül mutatja be az adott témakör legfontosabb trendjeit, jó gyakorlatait, struktúráját.

A foglalkozás második részében kiscsoportban, az adott szakértő vezetésével modell feladatokat dolgozunk ki közösen az adott témában.

A képzés során lefedett témakörök:

  • Stratégiai tervezés
  • Kreatív gondolkodás
  • A printhirdetések és a vizuális kulcs alapötlete
  • Reklámfilm tervezési ismeretek
  • Kreatív közösségi médiatervezés
  • Storytelling
  • Blog, kreatív írás
  • Esettanulmányok szerkezete
  • Nemzetközi versenyfelkészülés

Milyen képességekre tehetsz szert?

A workshopok során elsajátíthatod a kreatív gondolkodást, hogyan kell rövid idő alatt sokféle, nem öncélű, az adott briefhez illeszkedő kreatív ötletet előállítani. Ebben többféle kreatív technika segít majd, amiket kiscsoportban, barátságos, humoros  és kreatív légkörben rögtön ki is próbálunk az órák során.

Kreatív stratégiai tervezés modul

Sok ügynökségen nincs külön stratégiai tervező, ilyenkor a reklámkampány tervezése is a szövegíró feladata. Ehhez szükség van a kreatív koncepció leírásának képességére és a stratégiai tervezés alapismereteire. Nálunk egy nemzetközi kreatív igazgatóval, gyakorlati feladatokon keresztül ismerheted meg a következő területeket:
Nemzetközi trendek
Célcsoport-meghatározás
Reklámüzenet megfogalmazása

Print stílusok és a vizuális kulcsmotívum

A workshop során rengeteg nemzetközi példán keresztül gyakoroljuk, hogyan lehet a különböző műfajok szerinti szöveghosszban és stílusban írni.

Reklámfilm-tervezési alapok modul

Bár manapság kevesebb TV reklámfilm készül, a webre szánt filmekhez is hasznos, ha a klasszikus alapokkal tisztában vagy. Megmutatjuk, hogyan kell a reklám spot alapötletét szinopszisban megfogalmazni, megtanulhatod, hogyan néz ki egy jól felépített storyboard és, mik az utómunka alapfogalmai.

Kreatív közösségi média  tervezés

Bár a Facebook-nak mindenki alanyi jogon szakértője, a tudatos brandépítéshez egységes kreatív koncepciókban kell gondolkozni. Nálunk ezt is kipróbálhatod, multinacionális cégek Facebook oldalának kreatív managerével, esettanulmányokkal.

A kurzusok kiscsoportban, min. 5, max. 12 fővel indulnak, az órák magyar és angol nyelven zajlanak.

Hallgatóink részére a tanfolyam elvégzését követően részvételi tanúsítványt adunk.

A tanfolyam 2 féléves.

 

A képzés részvételi díja és az őszi félévre érvényes befizetési határidők

Egy részletben 145.000 Ft+ÁFA/ félév. (Bruttó 184.150 Ft/félév)


Tematika

2 félév, 2X10 tanítási alkalom. 1 alkalom 4 tanórát fed le.

Az elméleti és workshop foglalkozásokat kéthetente szombatonként tartjuk, így  a kurzus munka mellett is végezhető.

A tematika, tekintettel arra, hogy a képzés kiscsoportos formában történik, az aktuális, közös haladási tempó figyelembe vételével változhat.

Tanítási alkalom felépítése:

A foglalkozás első felében a meghívott szakértő/ előadó esettanulmányokon, valós munkákon keresztül mutatja be az adott témakör legfontosabb trendjeit, jó gyakorlatait, struktúráját.

A foglalkozás második részében kiscsoportban, az adott szakértő vezetésével modell feladatokat dolgozunk ki közösen az adott témában.

A képzés során lefedett témakörök:

  • Stratégiai tervezés
  • Kreatív gondolkodás
  • A printhirdetések és a vizuális kulcs
  • Reklámfilm tervezési ismeretek
  • Kreatív közösségi médiatervezés
  • Storytelling
  • Blog, kreatív írás
  • Esettanulmányok szerkezete
  • Nemzetközi versenyfelkészülés

Vizsgakövetelmények

A tanúsítvány kiállításához szükséges leadandó modulzáró vizsgamunkák

REKLÁMSZÖVEGÍRÓ képzés

Kreatív gondolkodás modul

Tapasztalataink alapján minden diáknak eljön óráink során a pillanat, amikor nem csak ő érzi, hogy igazán ütős ötlete támadt, de mi is elismerően bólintunk rá. Ezért a kreatív gondolkodásodat a vizsgák során már nem kell bizonyítanod, boldogan aláírjuk neked.

Reklámfilm tervezési alapok modul

Ennek a modulnak a során arra kérünk, készítsd el az általad megálmodott reklámfilm szinopszisát a tanultak alapján. Mire figyelj majd oda?

  • A film címe mennyire hangzatos
  • Legyen érthetően, 12 kockára lebontva, leírva a kreatív koncepció
  • Beleférne-e 30 mp-be?
  • Válaszd külön a hangok (narrátor, szereplők szövegei, effektek) és a látvány (kameraállások, packshot) leírását

Kreatív digitális tervezés modul

Milyen megoldással próbálnád meg átterelni az internet népét honlapodra? Most, hogy az összes ismerősöd tudja már az indián neved és azt is elárulta neked a Facebook, ki szerelmes beléd titkon, milyen újfajta alkalmazást tudnál elképzelni a közösségi oldalra?

Kreatív stratégiai tervezés modul

Lehet fejedben az ötlet, ami egészen Cannes-ig repít, ha nem tudod úgy előadni, hogy az ügyfél is belelkesüljön, akkor a díjzuhatag csak álom marad. A kreatív stratégiai tervezés modul célja, hogy egy általad választott termék/szolgáltatáshoz határozd meg azt az egyedi tulajdonságot, ígéretet (USP), ami miatt a célcsoport inkább ezt választja, mintsem a versenytársakét. Írd le, milyen kreatív koncepcióval, hol és hogyan valósítanád meg ötletedet! Kiket céloznál meg vele?

Szöveg stílus gyakorlatok modul

Itt az idő, hogy megmutasd, hogy tudsz zsonglőrködni a szavakkal! Ne félj szóvicceket, kétértelmű mondatokat használni. Egy a lényeg: legyen kreatív! Keltse fel az érdeklődést! A modul megszerzéséhez 1 db sajtóhirdetés szövegét kérjük tőled, az alábbiak szerint:

  • Adj neki címet!
  • Találj ki több headline-t is!
  • Írj hozzá bodycopy-t, maximum 4 sorban!
  • Mi lenne a vizuális kulcsmotívum?
  • Hol helyeznéd el a logo-t, packshotot?

Modszer

Milyen képességekre tehetsz szert?

 A workshopok során elsajátíthatod a kreatív gondolkodást, hogyan kell rövid idő alatt sokféle, nem öncélű, az adott briefhez illeszkedő kreatív ötletet előállítani. Ebben többféle kreatív technika segít majd, amiket kiscsoportban, barátságos, humoros  és kreatív légkörben rögtön ki is próbálunk az órák során.

Kreatív stratégiai tervezés modul

Sok ügynökségen nincs külön stratégiai tervező, ilyenkor a reklámkampány tervezése is a szövegíró feladata. Ehhez szükség van a kreatív koncepció leírásának képességére és a stratégiai tervezés alapismereteire. Nálunk egy nemzetközi kreatív igazgatóval, gyakorlati feladatokon keresztül ismerheted meg a következő területeket: Nemzetközi trendek Célcsoport-meghatározás Reklámüzenet megfogalmazása

Print stílusok és a vizuális kulcsmotívum

A workshop során rengeteg nemzetközi példán keresztül gyakoroljuk, hogyan lehet a különböző műfajok szerinti szöveghosszban és stílusban írni.

Reklámfilm-tervezési alapok modul

Bár manapság kevesebb TV reklámfilm készül, a webre szánt filmekhez is hasznos, ha a klasszikus alapokkal tisztában vagy. Megmutatjuk, hogyan kell a reklám spot alapötletét szinopszisban megfogalmazni, megtanulhatod, hogyan néz ki egy jól felépített storyboard és, mik az utómunka alapfogalmai.

Kreatív közösségi média  tervezés

Bár a Facebook-nak mindenki alanyi jogon szakértője, a tudatos brandépítéshez egységes kreatív koncepciókban kell gondolkozni. Nálunk ezt is kipróbálhatod, multinacionális cégek Facebook oldalának kreatív managerével, esettanulmányokkal.

A kurzusok kiscsoportban, min. 5, max. 12 fővel indulnak, magyar, illetve zömében angol nyelven.

Hallgatóink részére a tanfolyam elvégzését követően részvételi tanúsítványt adunk.


Időpontok

Október 7-től többnyire kéthetente szombaton. Pontos órarend még alakulóban.

Tandíj

A képzés két féléves, részvételi díja  145.000 Ft+ÁFA/ félév. (Bruttó 184.150 Ft/félév)

Minden régi és frissen beiratkozott diákunknak 10% kedvezményt adunk a 2. képzés teljes árából. Be better, be BAD! Részletfizetési lehetőségekről érdeklődj emailen!Badschool hűségprogram Minden régi és frissen beiratkozott diákunknak 10% kedvezményt adunk a 2. képzés teljes árából. Be better, be BAD!

Jelentkezés /Apply:

Név / Name*

Email *

Telefon *

Tárgy / Subject

Üzenet / Your Message