Art director képzés
Mit csinál egy art director?
Elsőként nevetsz fel a poénon, mert rögtön megjelenik a kép a lelki szemeid előtt? A világot fények és árnyékok viszonyrendszerében értelmezed? Szóval vizuális típus vagy, ideális art director jelölt. Az art director felel azért, hogy az utcára kerülő reklámok hada vizuális környezetszennyezés vagy pedig színvonalas, művészi értékű, egyedi képélmény legyen. Feladata a nyomtatott és digitális kreatív anyagokon a reklámfilmek látványvilágának megtervezése és felügyelete.
Hogyan lehetsz grafikusból art director?
Kreatív kollégákat képzünk
A legközelebbi kurzus 202t tavaszi félévében indul. Munka mellett végezhető, szombati napokon 9.30 és 12.45 között, személyes mentorálassal. Reklámügynökségi működést modellező csoportmunka workshop formában, konstruktív visszajelzésekkel.
Miben egyedülálló a Badschool?
17 év oktatási tapasztalat
20 + 22 év szakmai tapasztalat
A Badschool két szakmai vezetője Füleki Bettina (🇭🇺) és Russel Skidmore (🇬🇧) több évtizedes tapasztalattal rendelkeznek a kreatíviparban, Copywriter és Art Director háttérrel. Kettejük célja, hogy lehetőséget adjanak a gyakorlatban is elsajátítani azokat a készségeket, amiket minden ügynökség keres a piacon.
Füleki Bettina az iskola alapítója, kreatívigazgató, reklámszövegíró, pszichológus, több, mint 20 éves szakmai tapasztalattal. Olyan hazai és nemzetközi márkák kommunikációján koptatta a tollát, mint a Telekom, Vodafone, a Tesco az OTP vagy a Nestlé Chokito. (“Ronda és finom” vagy “Csókolom, nagyon finom volt a kókuszgolyó”. Emlékszel?) A képzés során az ő feladata lesz, hogy az ötletek szöveges továbbgondolásán keresztül átadja a kreatív stratégia és koncepcióalkotás hogyan és mikéntjét.
Russel Skidmore, az iskola szakmai vezetője, aki 22 éves márkaépítési tapasztalattal a háta mögött Londonban, Amszterdamban és Párizsban dolgozott mint Art Director, és kreatívigazgató. Olyan nemzetközi ügynökségek is foglalkoztatták, mint a Walter Thompson, a Leo Burnett, a Lintas vagy akár a DDB. Ezen ügynökségeknek számos díjat is nyert a különböző versenyeken (D&AD, Cannes, British Television Awards, Clio), de az ő kreatív koncepciójából rendezett reklámfilmet már Ridley Scott is.
Jelenléti képzés
Az otthoni pizsamás, Zoomos ülések kényelme kétségtelen. Azonban kényelemből még nem születtek formabontó koncepciók, nem rajzolódtak ki díjakra is érdemes kampányok. A valódi kreatív ipar a pezsgő ötletelésről és az együttműködésről szól. A Badschool képzései ezt modellezik le.
Gyakorlat párokként
Képzéseink gyakorlata megegyezik a nemzetközi ügynökségek módszereivel. A képzés során a résztvevők kreatív párokat alkotnak, ahol egy Copywriter és egy Art Director működik együtt. Azért dolgozunk így, hogy valós képet adjunk arról, hogy mire számíthatsz majd az ügynökségi munka világában.
Nemzetköziség (bizony, hogy angolul 🇬🇧)
A képzéseink nagy részét angol nyelven tartjuk, nemzetközi kreatívigazgatónk mentorálásával. Ennek köszönhetően nemcsak külföldön lehetsz sikeres, de a hálózati ügynökségek is szívesebben fogadják azokat, akik az előnyt látják a nemzetköziségben.
Kreatív közösség
Egy reklámos sem létezhet légüres térben, a támogató közeg pedig nemcsak a képzés alatt elengedhetetlen, de azt követően az elhelyezkedés és a kezdeti projektek során is hasznos lehet.
Amire a képzés után képes leszel:
A workshopok során elsajátíthatod a kreatív gondolkodást, hogyan kell rövid idő alatt sokféle, nem öncélű, az adott briefhez illeszkedő kreatív ötletet előállítani. Ebben többféle kreatív technika segít majd, amiket kiscsoportban, barátságos, humoros és kreatív légkörben rögtön ki is próbálunk az órák során.
- Brainstorming: rövid idő alatt, sokféle, nem öncélű kreatív ötlet gyártása
- Az ügynökségi briefekben olvasható tengernyi adat hatékony áttekintése
- A különálló gondolatok egységes narratívába rendezése
- Kreatív koncepciók futószalagos gyártása
- Csapatmunka, gördülékeny együttműködés a kollégákkal
- Kreatív koncepcióid érthető leírása, kibontása és élő prezentálása
- Nemzetközi trendek, a vezető márkák kommunikációs stratégiáinak lekövetése
- A vevők tudatának legmélyén lapuló “insightok” felszínre hozása
- Termékből ötlet, ötletből koncepció, ami akár nemzetközi viszonylatban is helytálló
Az art director képzés elkezdéséhez jó színvonalú meglévő Photoshop és alapszintű grafikai tudás szükséges.
Képzés tematikája:
I. Ötlet: a piac megismerése
Az ötletek terén nincs üvegplafon. Kell még 5, 10, 20 új variáció? Nem gond. Megmutatjuk miképp érdemes ötletelni, hogy a legnagyobb kihívás maximum a bőség zavara legyen.
- A kreatív tervezés alapjai, a szövegírás és art direkció főbb elemei, alapfogalmai
- Brief értelmezése: értsük meg, mit is akar az ügyfél
- A célcsoport mélyebb megismerése, félelmeik, vágyaik “lehallgatása”
II. Koncepció: Kreatív stratégiai tervezés
Sok ügynökségnél már nincs külön stratéga. Ilyenkor a reklámkampány tervezése is a Copywriter (szövegíró) és az Art Director feladata. Ehhez szükség van a kreatív koncepció leírásának képességére és a stratégiai tervezés alapismereteire.
- Egyedi ígéretek (USP) meghatározása a vevői “insightok” alapján
- Fészekrakás a fogyasztók fejében: a helyes pozícionálás gyakorlata
- Kreatív stratégia a gyakorlatban: koncepcióalkotás pontról pontra
III. Kivitelezés: Műfajok és hangvétel
A képzés során rengeteg nemzetközi példán keresztül gyakoroljuk, hogyan lehet különböző műfajok szerinti szöveghosszban és stílusban írni.
- Reklámüzenet megfogalmazása, átültetése eltérő platformokra
- Műfajok titka: hossz és stílus, az ehhez paszoló layoutok
- Haladó storytelling (történetmesélés)
- Kreatív koncepció a gyakorlatban: módszertan, ami bármely koncepció alapja lehet
Az alábbiakat is alaposan szemügyre vesszük: ⬇
Reklámfilm-tervezési alapok
Bár manapság kevesebb TV reklámfilm készül, az internetre szánt filmeknél is hasznos, ha a klasszikus alapokkal tisztában vagy. Megmutatjuk, hogyan kell egy reklámszpot alapötletét szinopszisban megfogalmazni, megtanulhatod, hogyan néz ki egy jól felépített storyboard és mik az utómunka alapfogalmai.
Kreatív közösségi média-tervezés
Bár a social media platformoknak mindenki alanyi jogon szakértője, a tudatos brandépítéshez egységes kreatív koncepcióban kell gondolkodni. Nálunk ezt a tervezési folyamatot is eltanulhatod, példaértékű márkák esettanulmányain keresztül.
- Digitális platformok, contentstratégiai tervezés
- Ügyféloldali és ügynökségi meghívott előadók, iparági tapasztalatcsere
Képzés módszere:
A kurzusok max. 25 fővel indulnak, magyar és angol nyelvű oktatókkal.
Összesen 12 alkalom, 1 alkalom 4 tanóra tömbösítve.
A képzéseink során naprakész, azonnal használható gyakorlati szakmai tudást kapsz és egyedi, bemutatkozó referenciaanyagot készíthetsz magadnak. A Badschool egyedülálló szakmai tudástréninget nyújt egymásra épülő tematikus blokkok formájában, kiváló szakmai mentorok vezetésével.
Workshopok felépítése:
A foglalkozás első felében a meghívott szakértő, előadó esettanulmányokon, valós munkákon keresztül mutatja be az adott témakör legfontosabb trendjeit, jó gyakorlatait, struktúráját.
A foglalkozás második részében kiscsoportban, az adott szakértő vezetésével modellfeladatokat dolgozunk ki közösen az adott témában.
Nemzetköziség:
Képzéseink nagy része angol nyelven, nemzetközi kreatív igazgató mentorálásával folyik, így a munkáid eleve angol nyelven készülnek el.
Mintaprojektek:
A munkaerőpiaci helyzethez rugalmasan alkalmazkodunk, a résztvevők saját futó munkáikon vagy minta projekteken dolgoznak.
Közösség:
A gyakorlati tudást szakmai közegben, laza hangulat keretében sajátíthatod el, ahol többé nem vagy egyedül, végre lelkes társak várják, hogy veled alkothassanak. Az iskola alatt elkészített munkákból az év végén mindenki saját portfoliót készít, ami nagy segítséget nyújt az ügynökségekhez való bejutáshoz.
Képzés ütemezése:
48 tanórás, 12 alkalmas. Szombati napokon 9.30 és 12.45 közt, 4 tanórás tömbökben.
Tervezett kezdés: 2025 tavaszi félév.
Vizsgaprezentáció:
A képzések végén vizsgafeladatként olyan személyre szabott prezentációs anyagot kell összeállítani, ami akár a saját vállalkozásban, akár a napi munka során tudástárként, best practice-ként használható, vagy egy állásinterjún színvonalas referenciamunkaként bemutatható.
Tanúsítvány:
Képzéseink kerete: bejelentett képzés.
Képzéseinket a Pannon Akadémián keresztül szervezzük, államilag nyilvántartásba vett, bejelentett képzésekként, melyek végén Tanúsítványt adunk. A képzés akkor a leghasznosabb a számodra, ha már van valamilyen diplomád, szakmai gyakorlatod, és szeretnél fejlődni, tippeket kapni a napi munkádhoz, esetleg üzleti, bölcsész vagy művészeti egyetemre jársz.
A Pannon Akadémia nyilvántartási száma B/2020/001637, az engedélyszáma E/2020/000149.
Képzésen tanító tanárok:
Az iskola szakmai vezetője Russell Skidmore kreatívigazgató, aki Londonban, Amszterdamban és Párizsban dolgozott art directorként és kreatívigazgatóként, számos nemzetközi branden, regionális koordinációban, 22 éves márkaépítési tapasztalata van. CIM (magas szintű angol marketing oktatási rendszer) akkreditált oktató.
Az iskola alapítója Füleki Bettina kreatív igazgató, reklámszövegíró, pszichológus, 18 éves szakmai tapasztalattal nemzetközi és magyar márkákon.
Füleki Bettina munkáit ide kattintva tudod megnézni a Behance-en.
A képzés részvételi díja:
A tanfolyam ára összesen 190.000 Ft + ÁFA.
Részletfizetési lehetőséggel.
Részvételi díjadat a céged is rendezheti, ebben az esetben vele kötünk szerződést.
Badschool hűségprogram
Minden régi és frissen beiratkozott diákunknak 10% kedvezményt adunk a 2. képzés teljes árából. Be better, be BAD!
Diákjaink mondták rólunk
„A tematikusan felépített kurzus alatt hasznos visszajelzéseket és valós segítséget kaptunk abban, hogy egy kampány mitől működik, és min bukhat el. Az oktatók ügyesen terelgettek minket afelé, hogy a bennünk lévő kreativitást – még ha néha lehetetlennek is tűnt – a lehető legjobban kiaknázzuk. Életre szóló kapcsolatok alakultak ki, melyek nemcsak szakmailag, hanem emberileg is meghatározóak. „
ZSIGMOND LILIAN – ART DIRECTOR
„Remek volt inspiráló környezetben, egy remek közösséggel, olyan emberektől tanulni, akik a szakmában évek óta benne vannak és mindig tudnak valami újat mondani nekünk saját tapasztalataikból merítve.”
SZÉKELY KRISZTIÁN – ART DIRECTOR
„Az egy év alatt sok új izgalmas dolgot tanultam meg a szakmáról, és sok új kapcsolatra tettem szert. Az órák mindig interaktívan, jó hangulatban teltek el, izgalmas projekteken dolgozhattunk, a szakmában jelenleg is aktív szakemberek segítségével. Nekem mindenképpen nagy előrelépést jelentett, hogy részt vettem ezen a képzésen, melynek köszönhetően ma már mint art director dolgozhatok.”
LAKATOS BALÁZS, ART DIRECTOR
„Bekerültem a kommunikáció és a reklám világába, ezért szükségem volt egy olyan képzésre, ami segít belátni ezt a viszonylag nagy teret, és praktikus tudást ad. A Badschool stratégiai tervező képzése pont ebben segített, ráadásul közvetett módon egy remek új ügynökségi munkát is hozott az életembe, amiért külön hálás vagyok.”
Natália azóta már tanít is a Badschool social media manager kurzusán.
KÓNYA BOSNYÁK NATÁLIA, SENIOR SOCIAL MEDIA MANAGER, ACG
„Bátran állíthatom, hogy nem csak én, de több csoporttársam is azokkal a munkákkal tudott végül elhelyezkedni, amiket az Adschool-ban készített. Én a Leo Burnett – Publicis, majd a Possible – Okego reklámügynökségeken dolgoztam szövegíró gyakornokként. Nagy segítség volt, hogy nem kellett nulláról megtanulni a reklámozásban repkedő kifejezéseket, és mivel az ügynökség működését jól modellezte a suli, hamar be tudtam kapcsolódni a munkába.”
RAJ DÁNIEL SZÖVEGÍRÓ HALLGATÓNK
„Hogy miért választottam a Badschoolt? Elsődlegesen a honlap korrekt infói adták meg a kezdő lökést, hogy jelentkezzek. Színes, életközeli adatok… És nem csalódtam. Az ügyintézés, az órák tematikája és gyakorlatközpontúsága napi szinten használható tudás adott olyan alapot, amire évek alatt tehettem volna csak szert. És a hangulat…? Frenetikus volt. Nagyon jó csapattal, szuper jófej előadókkal dolgozhattam együtt, akiktől szakmailag és emberileg is sokat kaptam. Nagyon köszönöm, még szeretnék visszatérni!”
CSEPELYI KRISZTINA, SOCIAL MÉDIA MANAGER HALLGATÓ
„A minap találkozott a régi énem, aki a vizsga előtt volt, és a mostani, a képzés utáni. Nézték a tanúsítványt, és azon tanakodtak, hogy milyen fejlődés ment végbe, és mi lesz ezután.
Hosszú és izgalmas út volt elvégezni. Az elmúlt évek után ebben az iskolában tanultam a számomra leghasznosabbakat, és megértettem, hogy mostanáig a technikai tudást csiszoltam, hogy szép képeket alkothassak, majd most esélyt kaptam, hogy kreatív ötletekkel és jelentéstartalommal is felruházzam az alkotásokat. Ez eddig hiányzott.”
TASNER PÉTER, ART DIRECTOR
„The course gives not only a basic and clear understanding of advertisement industry and skill of creativity, but also involves participants for learning and practicing in an inspiring way. Russell explains everything in stories, which is easy to grab and with sense of immersion. To whom, he/she want to start an advertising career and creative work in agencies, is definitely recommend! ”
FENG QUIAN
Diákok munkái
Válogatás a copywriter - art director párok órai munkáiból, ügyfél briefre és kreatív versenyre készült anyagaiból.
Diákok díjazott munkái
Iskolánk diákjai 2010 óta rengeteg kreatív versenyen értek el előkelő helyezéseket.
Díjazott diákjaink:
2016. A Cannes Young Lions előválogatón Budavári Balázs Print kategóriában első helyet ért el, így a cannesi versenyen képviselte Magyarországot.
2015. A Cannes Young Lions előválogatón Young Marketer kategóriában hallgatónk Andresin Zsanett második helyezést ért el a Budapest Innovation briefre készített munkájával.
2014. 14. ARC közérzeti kiállítás
Szinovszki Léna és Szamosi László – Borz Díj, a legkedélyborzolóbb alkotás
2014. Portfolio Nights
Szinovszki Léna – 2. helyezett
2013. Portfolio Nights
Bacskai István – shortlist 2. helyezett
2012. Aranypenge EPA MEDIA OUTDOOR AWARDS
Czifra Anett – Hangyafarm pályamunka 3. helyezett
2012. Nemes Juli díj
2. helyezett – Kazinczy Eszter
2011. Absolut Vodka – Absolut Mode Design pályázat
1. helyezett – Kis Anikó, Krajcsi Norbert
2. helyezett – Fürst Ádám, Sebes Miklós
3. helyezett – Kálazi István
2011. Merck-Kreatív Diákreklám Verseny
Film Kategória
1. helyezett – Kovács Zoltán, Tóth János Csaba
Print Kategória
2. helyezett – Krausz Andrea
2011. Zöld Ifjú Penge
Szakmai Zsűri – 1. helyezett – Kazinczy Eszter
2010. Young Cannes Lion Hungary
1. helyezett – Kazinczy Eszter
Ismerd meg iskolánk tanárait
Kreatívigazgató, 22 éves nemzetközi márkaépítési tapasztalattal, CIM akkreditált oktató
Jelentkezés
Az alábbi űrlapot kitöltve tudod leadni a jelentkezésed az aktuális képzésünkre. Kérünk, neved mellett jelöld meg, hogy melyik formát támogatnád legjobban: A) Online élő, B) Személyes részvételi, C) Hibrid: az adott óra tematikája szerint személyes vagy élő online