Copywriter

Kiből lesz jó reklámszövegíró?

Örök álmodozókból kreatív kollégákat képzünk. Olyan megvalósítókat, akik az ötleteikkel valódi üzleti problémákat oldanak meg. Akik, ha látnak egy reklámot, azt gondolják: ennél jobbat tudok kitalálni. Kiscsoportos, gyakorlatias óráink a reklámügynökségi munkamenet szerint épülnek fel. Az egyedi portfóliódat, bemutatkozó anyagodat (copy-art) alkotópárokként összeállva dolgozzátok ki. A képzés végére nemcsak hogy képes leszel egy teljes kampány szerkezetét átlátni, de el is fogod tudni készíteni.
 
Adschool csoportkep
csoportmunka 2019 02

Kreatív kollégákat képzünk

2006 óta már több, mint 200 hallgatónk végzett, többségük nagy reklámügynökségeknél helyezkedett el, akik azóta már seniorok, kreatívvezetők vagy ügynökségi vezetők lettek. Sokan visszajárnak oktatni, vizsgáztatni. Új és régi diákjaink az ügynökségi életben is segítik, támogatják egymást. A záró prezentáció során objektív visszajelzést szeretnénk adni, ezért volt diákjainkat kérjük fel a referenciamunkák értékelésére. A legjobb alkotópárosokat gyakorta állásajánlattal is megkínálják.
 

Hogyan fogunk tanulni?

A legközelebbi kurzus 2025  tavaszi félévében indul. Munka mellett végezhető, szombati napokon, személyes mentorálással. A 12 alkalom során végig a reklámügynökségi működést modellező csoportmunka folyik workshop formában, konstruktív visszajelzésekkel. Képzéseink nagyobb része angolul zajlik, hogy a nálunk szerzett tudással akár külföldön is sikerrel megvethesd a lábad. Az angol nyelvű bemutatkozó anyagoddal a nagyobb hálózati ügynökségek is örömmel fogadnak majd.
 
file7 v

Miben egyedülálló a Badschool?

17 év oktatási tapasztalat

20 + 22 év szakmai tapasztalat

A Badschool két szakmai vezetője Füleki Bettina (🇭🇺) és Russel Skidmore (🇬🇧) több évtizedes tapasztalattal rendelkeznek a kreatíviparban, Copywriter és Art Director háttérrel. Kettejük célja, hogy lehetőséget adjanak a gyakorlatban is elsajátítani azokat a készségeket, amiket minden ügynökség keres a piacon.

Füleki Bettina az iskola alapítója, kreatívigazgató, reklámszövegíró, pszichológus, több, mint 20 éves szakmai tapasztalattal. Olyan hazai és nemzetközi márkák kommunikációján koptatta a tollát, mint a Telekom, Vodafone, a Tesco az OTP vagy a Nestlé Chokito. (“Ronda és finom” vagy “Csókolom, nagyon finom volt a kókuszgolyó”. Emlékszel?) A képzés során az ő feladata lesz, hogy az ötletek szöveges továbbgondolásán keresztül átadja a kreatív stratégia és koncepcióalkotás hogyan és mikéntjét.

Russel Skidmore, az iskola szakmai vezetője, aki 22 éves márkaépítési tapasztalattal a háta mögött Londonban, Amszterdamban és Párizsban dolgozott mint Art Director, és kreatívigazgató. Olyan nemzetközi ügynökségek is foglalkoztatták, mint a Walter Thompson, a Leo Burnett, a Lintas vagy akár a DDB. Ezen ügynökségeknek számos díjat is nyert a különböző versenyeken (D&AD, Cannes, British Television Awards, Clio), de az ő kreatív koncepciójából rendezett reklámfilmet már Ridley Scott is.

 

Jelenléti képzés

Kényelmesebb otthon pizsiben ülni és csak belépni a Zoomra? Bizonyára. De kényelemből még nem születtek formabontó koncepciók, nem rajzolódtak ki teljes kampányok és díjakra is érdemes kreatívok. Pezsgő ötletelés, cáfolatok, együttműködés. Erről szól a kreatívipar. A Badschool képzésein pedig pontosan ezt modellezzük le.

Gyakorlat párokként

Akár majd élesben, nálunk is a nemzetközi ügynökségek gyakorlata szerint zajlanak a képzések. Hogy bemutassuk mi vár majd mindenkire az ügynökségi munka világában, a résztvevők végig Copywriter és Art Director párokat alkotnak.

Nemzetköziség (bizony, hogy angolul 🇬🇧)

Képzéseink nagy része angol nyelven zajlik és a bemutatkozó referenciamunkák is eleve angolul készülnek el.

  • Brainstorming: rövid idő alatt, sokféle, nem öncélű kreatív ötlet gyártása
  • Az ügynökségi briefekben olvasható tengernyi adat hatékony áttekintése
  • A különálló gondolatok egységes narratívába rendezése
  • Kreatív koncepciók futószalagos gyártása
  • Csapatmunka, gördülékeny együttműködés a kollégákkal
  • Kreatív koncepcióid érthető leírása, kibontása és élő prezentálása
  • Nemzetközi trendek, a vezető márkák kommunikációs stratégiáinak lekövetése
  • Termékből ötlet, ötletből koncepció, ami akár nemzetközi viszonylatban is helytálló

I. A piac megértése

  • A kreatív tervezés alapjai, a szövegírás és art direkció főbb elemei, alapfogalmai.
  • Brief értelmezése: értsük meg, mit akar az ügyfél.
  • A célcsoport mélyebb megismerése, félelmeik, vágyaik “lehallgatása”

II. Koncepció: Kreatív stratégiai tervezés

Sok ügynökségnél már nincs külön stratéga. Ilyenkor a reklámkampány tervezése is a Copywriter (szövegíró) és az Art Director feladata. Ehhez szükség van a kreatív koncepció leírásának képességére és a stratégiai tervezés alapismereteire.

  • Egyedi ígéretek (USP) meghatározása a vevői “insightok” alapján.
  • A helyes pozicionálás gyakorlata.
  • Kreatív stratégia a gyakorlatban: koncepcióalkotás pontról pontra.

III. Kivitelezés: Műfajok és hangvétel

A képzés során nemzetközi példákon keresztül gyakoroljuk, hogyan lehet a különböző műfajok szerinti szöveghosszban és stílusban írni.

  • Reklámüzenet megfogalmazása, átültetése az eltérő platformokra.
  • Műfajok titka: hossz és stílus és az ehhez paszoló layoutok.
  • Haladó storytelling (történetmesélés).
  • Kreatív koncepció a gyakorlatban: módszertan a sikeres koncepciók mögött.

 

Az alábbiakat is alaposan szemügyre vesszük: ⬇

Reklámfilm-tervezési alapok

Bár manapság kevesebb TV reklámfilm készül, az internetre szánt filmeknél is hasznos, ha tisztában vagy az alapokkal. Megmutatjuk, hogyan kell egy reklámszpot alapötletét szinopszisban megfogalmazni, megtanulhatod, hogyan néz ki egy jól felépített storyboard és mik az elengedhetetlen utómunka alapfogalmai.

Kreatív közösségi média-tervezés

Bár a social media platformoknak mindenki alanyi jogon szakértője, a tudatos brandépítéshez egységes kreatív koncepcióban kell gondolkodni. Nálunk ezt a tervezési folyamatot is eltanulhatod, multinacionális cégek példáin keresztül, esettanulmányokkal.

  • Digitális platformok, content stratégia tervezése.
  • Ügyféloldali és ügynökségi meghívott előadók, iparági tapasztalatcsere.

A kurzusok max. 25 fővel indulnak, magyar és angol nyelvű oktatókkal.

Összesen 12 alkalom, 1 alkalom 4 tanóra tömbösítve.

A képzéseink során naprakész, azonnal használható gyakorlati szakmai tudást kapsz és egyedi, bemutatkozó referenciaanyagot készíthetsz magadnak. A Badschool egyedülálló szakmai tudástréninget nyújt egymásra épülő tematikus blokkok formájában, kiváló szakmai mentorok vezetésével.

Workshopok felépítése:

A foglalkozás első felében a meghívott szakértő, előadó esettanulmányokon, valós munkákon keresztül mutatja be az adott témakör legfontosabb trendjeit, jó gyakorlatait, struktúráját.

A foglalkozás második részében kiscsoportban, az adott szakértő vezetésével modellfeladatokat dolgozunk ki közösen az adott témában.

Nemzetköziség:

Képzéseink nagy része angol nyelven, nemzetközi kreatív igazgató mentorálásával folyik, így a munkáid eleve angol nyelven készülnek el.

Mintaprojektek:

A munkaerőpiaci helyzethez rugalmasan alkalmazkodunk, a résztvevők saját futó munkáikon vagy minta projekteken dolgoznak.

Közösség:

A gyakorlati tudást szakmai közegben, laza hangulat keretében sajátíthatod el, ahol többé nem vagy egyedül, végre lelkes társak várják, hogy veled alkothassanak. A kurzus alatt elkészített munkákból végül mindenki saját portfoliót készít, ami nagy segítséget nyújt az ügynökségekhez való bejutáshoz.

48 tanórás, 12 alkalmas. Szombati napokon 9.30 és 12.45 közt, 4 tanórás tömbökben.

A képzések végén vizsgafeladatként olyan személyre szabott prezentációs anyagot kell összeállítani, ami akár a saját vállalkozásban, akár a napi munka során tudástárként, best practice-ként használható, vagy egy állásinterjún színvonalas referenciamunkaként bemutatható.

Képzéseink kerete: bejelentett képzés.

Képzéseinket a Pannon Akadémián keresztül szervezzük, államilag nyilvántartásba vett, bejelentett képzésekként, melyek végén Tanúsítványt adunk. A képzés akkor a leghasznosabb a számodra, ha már van valamilyen diplomád, szakmai gyakorlatod, és szeretnél fejlődni, tippeket kapni a napi munkádhoz, esetleg üzleti, bölcsész vagy művészeti egyetemre jársz.

A Pannon Akadémia nyilvántartási száma B/2020/001637, az engedélyszáma E/2020/000149.

Az iskola szakmai vezetője Russell Skidmore kreatívigazgató, aki Londonban, Amszterdamban és Párizsban dolgozott art directorként és kreatívigazgatóként, számos nemzetközi branden, regionális koordinációban, 22 éves márkaépítési tapasztalata van. CIM (magas szintű angol marketing oktatási rendszer) akkreditált oktató.

Az iskola alapítója Füleki Bettina kreatív igazgató, reklámszövegíró, pszichológus, 18 éves szakmai tapasztalattal nemzetközi és magyar márkákon. Munkáit itt tudod megnézni.

Russell Skidmore, creative director, art director

Füleki Bettina, creative director, copywriter

A tanfolyam ára összesen 190.000 Ft + ÁFA.

Részletfizetési lehetőséggel.

Részvételi díjadat a céged is rendezheti, ebben az esetben vele kötünk szerződést.

Badschool hűségprogram

Minden régi és frissen beiratkozott diákunknak 10% kedvezményt adunk a 2. képzés teljes árából. Be better, be BAD!

Ár
190.000 Ft + ÁFA, tavaszi félévben indul
Létszám
max 25 fő, egyénre szabott mentorálással
Időtartam
12 alkalom, szombatonként 9.30-tól 12.45-ig

Diákjaink mondták rólunk

Zsigmond lilian 1

„A tematikusan felépített kurzus alatt hasznos visszajelzéseket és valós segítséget kaptunk abban, hogy egy kampány mitől működik, és min bukhat el. Az oktatók ügyesen terelgettek minket afelé, hogy a bennünk lévő kreativitást – még ha néha lehetetlennek is tűnt – a lehető legjobban kiaknázzuk. Életre szóló kapcsolatok alakultak ki, melyek nemcsak szakmailag, hanem emberileg is meghatározóak. „

ZSIGMOND LILIAN – ART DIRECTOR

krisz 300x300 1

"It was great to be in an inspiring environment, with a great community, learning from people who have been in the industry for years and always have something new to tell us from their own experience."

SZÉKELY KRISZTIÁN – ART DIRECTOR

photocollage 4

"During the year I learned many exciting new things about the profession and made many new contacts. The classes were always interactive, fun and we got to work on exciting projects with the help of professionals who are still active in the industry. It was definitely a big step forward for me to take part in this training, which has allowed me to work as an art director."

LAKATOS BALÁZS, ART DIRECTOR

Screen Shot 2016 10 17 at 11.51.27 PM 300x298 1

"I got in the world of communications and advertising, so I needed training that would help me see this relatively large space and give me practical knowledge. The Badschool's training in strategic planning helped me to do just that, and indirectly brought a great new agency job into my life, for which I am particularly grateful."

Natalia has since been teaching on the Badschool social media manager course.

KÓNYA BOSNYÁK NATÁLIA, SENIOR SOCIAL MEDIA MANAGER, ACG

photocollage 1

"I can safely say that not only myself, but also several of my classmates have been able to find a job with the work they produced at Adschool. I worked as a copywriting trainee at Leo Burnett - Publicis and then Possible - Okego advertising agencies. It helped that I didn't have to learn all the jargon flying around in advertising from scratch, and because the school modelled the agency's work well, I was able to get up to speed quickly."

RAJ DÁNIEL SZÖVEGÍRÓ HALLGATÓNK

photocollage 6

"Why did I choose Badschool? First and foremost, the correct information on the website gave me the initial impetus to apply. Colourful, realistic information... And I wasn't disappointed. The administration, the subject matter and the practical focus of the classes gave me a foundation of knowledge that I could only have gained over years. And the atmosphere...? It was frenetic. I got to work with a great team, super cool lecturers, who gave me a lot both professionally and personally. Thank you very much, I would love to come back!"

CSEPELYI KRISZTINA, SOCIAL MÉDIA MANAGER HALLGATÓ

AD Tasner Peter

„A minap találkozott a régi énem, aki a vizsga előtt volt, és a mostani, a képzés utáni. Nézték a tanúsítványt, és azon tanakodtak, hogy milyen fejlődés ment végbe, és mi lesz ezután.

Hosszú és izgalmas út volt elvégezni. Az elmúlt évek után ebben az iskolában tanultam a számomra leghasznosabbakat, és megértettem, hogy mostanáig a technikai tudást csiszoltam, hogy szép képeket alkothassak, majd most esélyt kaptam, hogy kreatív ötletekkel és jelentéstartalommal is felruházzam az alkotásokat. Ez eddig hiányzott.”

TASER PÉTER, ART DIRECTOR

photocollage 5

„The course gives not only a basic and clear understanding of advertisement industry and skill of creativity, but also involves participants for learning and practicing in an inspiring way. Russell explains everything in stories, which is easy to grab and with sense of immersion. To whom, he/she want to start an advertising career and creative work in agencies, is definitely recommend! ”

FENG QUIAN

Diákok munkái

Válogatás a copywriter - art director párok órai munkáiból, ügyfél briefre és kreatív versenyre készült anyagaiból.

Diákok díjazott munkái

Iskolánk diákjai 2010 óta rengeteg kreatív versenyen értek el előkelő helyezéseket

Absolut Vodka díjátadó életképek

Díjazott diákjaink:

2016. A Cannes Young Lions előválogatón Budavári Balázs Print kategóriában első helyet ért el, így a cannesi versenyen képviselte Magyarországot.

2015. A Cannes Young Lions előválogatón Young Marketer kategóriában hallgatónk Andresin Zsanett második helyezést ért el a Budapest Innovation briefre készített munkájával.

2014. 14. ARC közérzeti kiállítás
Szinovszki Léna és Szamosi László – Borz Díj, a legkedélyborzolóbb alkotás

2014. Portfolio Nights
Szinovszki Léna – 2. helyezett

2013. Portfolio Nights
Bacskai István – shortlist 2. helyezett

2012. Aranypenge EPA MEDIA OUTDOOR AWARDS
Czifra Anett – Hangyafarm pályamunka 3. helyezett

2012. Nemes Juli díj
2. helyezett – Kazinczy Eszter

2011. Absolut Vodka – Absolut Mode Design pályázat
1. helyezett – Kis Anikó, Krajcsi Norbert
2. helyezett – Fürst Ádám, Sebes Miklós
3. helyezett – Kálazi István

2011. Merck-Kreatív Diákreklám Verseny
Film Kategória
1. helyezett – Kovács Zoltán, Tóth János Csaba
Print Kategória
2. helyezett – Krausz Andrea

2011. Zöld Ifjú Penge
Szakmai Zsűri – 1. helyezett – Kazinczy Eszter

2010. Young Cannes Lion Hungary
1st place - Eszter Kazinczy

Ismerd meg iskolánk tanárait

Creative Director, 22 years of international branding experience, CIM accredited trainer

Kreatívigazgató, pszichológus, mentor.

Analysis and optimisation is her password

Nemzetközi márkák kreatív közösségi média szakértője

Senior social media manager. An old student of ours, now teaching at our school.

Big data - smart data specialista

Digital and social media manager with huge clients behind him.

Senior copywriter: from concept to typesetting

He is a master storyteller who has also tried his hand in the international arena.

A seasoned performance marketing expert, he is the Marketing Director of GamerPro Ltd.

Apply

Az alábbi űrlapot kitöltve tudod leadni a jelentkezésed az aktuális képzésünkre. Kérünk, neved mellett jelöld meg, hogy melyik formát támogatnád legjobban: A) Online élő, B) Személyes részvételi, C) Hibrid: az adott óra tematikája szerint személyes vagy élő online

en_GBEnglish

Iratkozz fel hírlevelünkre!