Art Director Course

Mit csinál egy art director?

Mit csinál egy art direktor? Elsőként nevetsz fel a poénon, mert rögtön megjelenik a kép a lelki szemeid előtt? A világot fények és árnyékok viszonyrendszerében értelmezed? Szóval vizuális típus vagy, ideális art director jelölt. Az art director felel azért, hogy az utcára kerülő reklámok hada vizuális környezetszennyezés vagy pedig színvonalas, művészi értékű, egyedi képélmény legyen. Feladata a nyomtatott és digitális kreatív anyagokon a reklámfilmek látványvilágának megtervezése és felügyelete.

Hogyan lehetsz grafikusból art director?

Hogyan lehetsz grafikusból art director? A képzés akkor a leghasznosabb a számodra, ha van tervezőgrafikus/ webdesigner háttered és grafikai szoftver ismereted. A Badschool képzésén szintet léphetsz a karrieredben, a napi favágó munkákon túl megtapasztalhatod, hogyan kell olyan kreatív stratégiát építeni, ami a nemzetközi színtéren is megállja a helyét, mindezt hiteles, nemzetközi kreatív igazgatótól, angol nyelven, konstruktív visszajelzésekkel. Megtanulhatod egy teljes reklámkampány felépítését és az ehhez szükséges kreatív koncepcióban való gondolkodást. Elsajátíthatod a reklámkészítés műfaji alapjait, a kreatív technikákat és a stratégiai tervezési háttérismerteket.

Kreatív kollégákat képzünk

Az elmúlt 17 évben több, mint 200 kreatív kollégát képeztük ki, akik közül sokan már seniorok vagy kreatív vezetők a legnagyobb reklámügynökségeknél. Közülük sokan visszatérnek a Badschoolba oktatni vagy vizsgáztatni, és segítenek a frissen végzetteknek eligazodni az ügynökségi életben. A Badschool kiscsoportos, gyakorlatias óráit a reklámügynökségi munkamenet szerint építettük fel. A képzés végére szövegíró alkotótársaddal közösen képes leszel egy teljes kampány szerkezetét átlátni és elkészíteni, és ami a legfontosabb, egy olyan referenciamunkát letenni az asztalra, ami után csak kapkodnak majd az ügynökségek. Átfogóan megismerheted a nemzetközi kreatív tervezési technikákat és folyamatokat. Végül, de nem utolsósorban alkotó légkörben, hasonló gondolkodású emberek között megtapasztalhatod a kreatív ötletek születésének örömét. Mindezt nagyrészt angol nyelven, 20 éves szakmai tapasztalattal rendelkező nemzetközi kreatívigazgató/art director mentorálása alatt. Az intenzív közös munkának köszönhetően nemzetközi színvonalú ötletekkel gazdagíthatod a portfóliódat.

A legközelebbi kurzus 2024 januárjában indul. Munka mellett végezhető, szombati napokon 9.30 és 12.45 között, jelenléti oktatással, személyes mentorálassal.  Reklámügynökségi működést modellező csoportmunka workshop formában, konstruktív visszajelzésekkel.

Miben egyedülálló a Badschool?

17 év oktatási tapasztalat

20 + 22 év szakmai tapasztalat

A Badschool két szakmai vezetője Füleki Bettina (🇭🇺) és Russel Skidmore (🇬🇧) több évtizedes tapasztalattal rendelkeznek a kreatíviparban, Copywriter és Art Director háttérrel. Kettejük célja, hogy lehetőséget adjanak a gyakorlatban is elsajátítani azokat a készségeket, amiket minden ügynökség keres a piacon.

Füleki Bettina az iskola alapítója, kreatívigazgató, reklámszövegíró, pszichológus, több, mint 20 éves szakmai tapasztalattal. Olyan hazai és nemzetközi márkák kommunikációján koptatta a tollát, mint a Telekom, Vodafone, a Tesco az OTP vagy a Nestlé Chokito. (“Ronda és finom” vagy “Csókolom, nagyon finom volt a kókuszgolyó”. Emlékszel?) A képzés során az ő feladata lesz, hogy az ötletek szöveges továbbgondolásán keresztül átadja a kreatív stratégia és koncepcióalkotás hogyan és mikéntjét.

Russel Skidmore, az iskola szakmai vezetője, aki 22 éves márkaépítési tapasztalattal a háta mögött Londonban, Amszterdamban és Párizsban dolgozott mint Art Director, és kreatívigazgató. Olyan nemzetközi ügynökségek is foglalkoztatták, mint a Walter Thompson, a Leo Burnett, a Lintas vagy akár a DDB. Ezen ügynökségeknek számos díjat is nyert a különböző versenyeken (D&AD, Cannes, British Television Awards, Clio), de az ő kreatív koncepciójából rendezett reklámfilmet már Ridley Scott is.

 

Jelenléti képzés

Az otthoni pizsamás, Zoomos ülések kényelme kétségtelen. Azonban kényelemből még nem születtek formabontó koncepciók, nem rajzolódtak ki díjakra is érdemes kampányok. A valódi kreatív ipar a pezsgő ötletelésről és az együttműködésről szól. A Badschool képzései ezt modellezik le.

Gyakorlat párokként

Képzéseink gyakorlata megegyezik a nemzetközi ügynökségek módszereivel. A képzés során a résztvevők kreatív párokat alkotnak, ahol egy Copywriter és egy Art Director működik együtt. Azért dolgozunk így, hogy valós képet adjunk arról, hogy mire számíthatsz majd az ügynökségi munka világában.

Nemzetköziség (bizony, hogy angolul 🇬🇧)

A képzéseink nagy részét angol nyelven tartjuk, nemzetközi kreatívigazgatónk mentorálásával. Ennek köszönhetően nemcsak külföldön lehetsz sikeres, de a hálózati ügynökségek is szívesebben fogadják azokat, akik az előnyt látják a nemzetköziségben.

Kreatív közösség

Egy reklámos sem létezhet légüres térben, a támogató közeg pedig nemcsak a képzés alatt elengedhetetlen, de azt követően az elhelyezkedés és a kezdeti projektek során is hasznos lehet.

A workshopok során elsajátíthatod a kreatív gondolkodást, hogyan kell rövid idő alatt sokféle, nem öncélű, az adott briefhez illeszkedő kreatív ötletet előállítani. Ebben többféle kreatív technika segít majd, amiket kiscsoportban, barátságos, humoros  és kreatív légkörben rögtön ki is próbálunk az órák során.

  • Brainstorming: rövid idő alatt, sokféle, nem öncélű kreatív ötlet gyártása
  • Az ügynökségi briefekben olvasható tengernyi adat hatékony áttekintése
  • A különálló gondolatok egységes narratívába rendezése
  • Kreatív koncepciók futószalagos gyártása
  • Csapatmunka, gördülékeny együttműködés a kollégákkal
  • Kreatív koncepcióid érthető leírása, kibontása és élő prezentálása
  • Nemzetközi trendek, a vezető márkák kommunikációs stratégiáinak lekövetése
  • A vevők tudatának legmélyén lapuló “insightok” felszínre hozása
  • Termékből ötlet, ötletből koncepció, ami akár nemzetközi viszonylatban is helytálló

Az art director képzés elkezdéséhez jó színvonalú meglévő Photoshop és alapszintű grafikai tudás szükséges.

I. Ötlet: a piac megismerése

Az ötletek terén nincs üvegplafon. Kell még 5, 10, 20 új variáció? Nem gond. Megmutatjuk miképp érdemes ötletelni, hogy a legnagyobb kihívás maximum a bőség zavara legyen.

  • A kreatív tervezés alapjai, a szövegírás és art direkció főbb elemei, alapfogalmai
  • Brief értelmezése: értsük meg, mit is akar az ügyfél
  • A célcsoport mélyebb megismerése, félelmeik, vágyaik “lehallgatása”

II. Koncepció: Kreatív stratégiai tervezés

Sok ügynökségnél már nincs külön stratéga. Ilyenkor a reklámkampány tervezése is a Copywriter (szövegíró) és az Art Director feladata. Ehhez szükség van a kreatív koncepció leírásának képességére és a stratégiai tervezés alapismereteire.

  • Egyedi ígéretek (USP) meghatározása a vevői “insightok” alapján
  • Fészekrakás a fogyasztók fejében: a helyes pozícionálás gyakorlata
  • Kreatív stratégia a gyakorlatban: koncepcióalkotás pontról pontra

III. Kivitelezés: Műfajok és hangvétel

A képzés során rengeteg nemzetközi példán keresztül gyakoroljuk, hogyan lehet különböző műfajok szerinti szöveghosszban és stílusban írni.

  • Reklámüzenet megfogalmazása, átültetése eltérő platformokra
  • Műfajok titka: hossz és stílus, az ehhez paszoló layoutok
  • Haladó storytelling (történetmesélés)
  • Kreatív koncepció a gyakorlatban: módszertan, ami bármely koncepció alapja lehet

Az alábbiakat is alaposan szemügyre vesszük: ⬇

Reklámfilm-tervezési alapok

Bár manapság kevesebb TV reklámfilm készül, az internetre szánt filmeknél is hasznos, ha a klasszikus alapokkal tisztában vagy. Megmutatjuk, hogyan kell egy reklámszpot alapötletét szinopszisban megfogalmazni, megtanulhatod, hogyan néz ki egy jól felépített storyboard és mik az utómunka alapfogalmai.

Kreatív közösségi média-tervezés

Bár a social media platformoknak mindenki alanyi jogon szakértője, a tudatos brandépítéshez egységes kreatív koncepcióban kell gondolkodni. Nálunk ezt a tervezési folyamatot is eltanulhatod, példaértékű márkák esettanulmányain keresztül.

  • Digitális platformok, contentstratégiai tervezés
  • Ügyféloldali és ügynökségi meghívott előadók, iparági tapasztalatcsere

A kurzusok max. 12 fővel indulnak, magyar és angol nyelvű oktatókkal.

Összesen 12 alkalom, 1 alkalom 4 tanóra tömbösítve.

A képzéseink során naprakész, azonnal használható gyakorlati szakmai tudást kapsz és egyedi, bemutatkozó referenciaanyagot készíthetsz magadnak. A Badschool egyedülálló szakmai tudástréninget nyújt egymásra épülő tematikus blokkok formájában, kiváló szakmai mentorok vezetésével.

Workshopok felépítése:

A foglalkozás első felében a meghívott szakértő, előadó esettanulmányokon, valós munkákon keresztül mutatja be az adott témakör legfontosabb trendjeit, jó gyakorlatait, struktúráját.

A foglalkozás második részében kiscsoportban, az adott szakértő vezetésével modellfeladatokat dolgozunk ki közösen az adott témában.

Nemzetköziség:

Képzéseink nagy része angol nyelven, nemzetközi kreatív igazgató mentorálásával folyik, így a munkáid eleve angol nyelven készülnek el.

Mintaprojektek:

A munkaerőpiaci helyzethez rugalmasan alkalmazkodunk, a résztvevők saját futó munkáikon vagy minta projekteken dolgoznak.

Közösség:

You'll learn practical skills in a professional environment, in a relaxed atmosphere where you're no longer alone, with enthusiastic partners waiting to create with you. At the end of the year, you'll create your own portfolio of work, which will be a great help when applying to agencies.

48 tanórás, 12 alkalmas. Szombati napokon 9.30 és 12.45 közt, 4 tanórás tömbökben.

Tervezett kezdés: 2024. január

A képzések végén vizsgafeladatként olyan személyre szabott prezentációs anyagot kell összeállítani, ami akár a saját vállalkozásban, akár a napi munka során tudástárként, best practice-ként használható, vagy egy állásinterjún színvonalas referenciamunkaként bemutatható.

Képzéseinket a Pannon Akadémián keresztül szervezzük, államilag nyilvántartásba vett, bejelentett képzésekként, melyek végén Tanúsítványt adunk. A képzés akkor a leghasznosabb a számodra, ha már van valamilyen diplomád, szakmai gyakorlatod, és szeretnél fejlődni, tippeket kapni a napi munkádhoz, esetleg üzleti, bölcsész vagy művészeti egyetemre jársz.

A Pannon Akadémia nyilvántartási száma B/2020/001637, az engedélyszáma E/2020/000149.

Az iskola szakmai vezetője Russell Skidmore kreatívigazgató, aki Londonban, Amszterdamban és Párizsban dolgozott art directorként és kreatívigazgatóként, számos nemzetközi branden, regionális koordinációban, 22 éves márkaépítési tapasztalata van. CIM (magas szintű angol marketing oktatási rendszer) akkreditált oktató.

Az iskola alapítója Füleki Bettina kreatív igazgató, reklámszövegíró, pszichológus, 18 éves szakmai tapasztalattal nemzetközi és magyar márkákon.

Füleki Bettina munkáit ide kattintva tudod megnézni a Behance-en.

Russell Skidmore, creative director, art director

260.000 Ft+ÁFA

Részletfizetési lehetőséggel.

Részvételi díjadat a céged is rendezheti, ebben az esetben vele kötünk szerződést.

Badschool hűségprogram

Minden régi és frissen beiratkozott diákunknak 10% kedvezményt adunk a 2. képzés teljes árából. Be better, be BAD!

Ár
260.000 Ft + ÁFA
Létszám
max 25 fő
Időtartam
12 alkalom, szombatonként 9.30-tól 12.45-ig

Students
mondták rólunk

Diákok
kreatív díjai

Students
munkái

Apply

Az alábbi űrlapot kitöltve tudod leadni a jelentkezésed az aktuális képzésünkre.

en_GBEnglish

Iratkozz fel hírlevelünkre!